Coverband in de buurt van Leiden

Top 10 originele trouwideeën in 2020!

Wij hebben al aardig wat bruiloften meegemaakt en delen onze top 10 van originele trouwideeën voor 2020 hier graag. Wellicht helpen die jullie op weg en zit er nog een leuk idee bij voor jullie eigen bruiloft?

Onze huidige top 10 trouwideeën op een rijtje gezet:

 

1. Akoestische muziek bij je huwelijksceremonie

Wanneer jullie het trouwfeest en ceremonie op dezelfde (feest)locatie houden, is het leuk om de avond live band te vragen om ook een aantal van jullie favoriete nummers te spelen op de ceremonie. Een klein gezelschap van de band zal vaak het beste werken; je wilt hiervoor subtiele muziek er is meestal niet zoveel ruimte. Zangeres, akoestische gitaar of piano erbij is vaak meer dan genoeg. Zo zorg je voor een heel persoonlijke trouwceremonie. Stem vooraf goed met de live band af wat jullie wensen zij, zo kun je precies de juiste sfeer geven aan dit mooie en bijzondere moment.

 

2. E.H.B.O. wijnkistje op de trouwceremonie

Een ander origineel idee is om in voorbereiding op de trouwdag samen een E.H.B.O. kistje te maken. Zelfs in de beste relaties is er wel eens ruzie of onenigheid. Hoe slim en handig is het om hier vooraf al over na te denken en dit gegeven mee te nemen en te delen met jullie gasten. Jullie vullen bijvoorbeeld een mooi houten wijnkistje (kunnen ze je zo aan helpen bij de betere wijnwinkels) met een paar flessen van jullie favoriete wijnen. Stop er nog wat mooie liefdesbrieven bij, of een bericht aan jullie zelf. Kistje mee op de trouwdag en tijdens de ceremonie timmeren jullie die samen dicht. Het kistje mag open bij de eerste heftige ruzie. En als die ruzies bij jullie gewoon uitblijven open je samen het kistje op een vooraf afgesproken jubileum moment. Even een wijntje drinken en weer terugdenken aan jullie trouwdag.

 

3. Oma als bruidsmeisje?

Bruidsmeisje is een prachtig idee om de jongsten even volop de aandacht te geven tijdens een bruiloft. Maar waarom zou je niet aan je oma(’s) vragen om jullie bruidsmeisje te zijn? Als je nog het geluk hebt om je oma’s hiervoor te kunnen vragen is het zo goed als zeker dat ze dit prachtig zullen vinden. Zo worden ze even helemaal in het zonnetje gezet. Zorg voor een mooi boeketje en wellicht wil je nog wat afstemmen in de kledingstijl, zodat die helemaal in lijn is met jullie eigen trouw-outfits? Oma(’s) als bruidsmeisje zullen je gasten waarschijnlijk niet zien aankomen en is een originele manier om je oma(’s) te betrekken in jullie geluksmomenten.

 

4. Sjieke high tea corner

Zet een leuke tafel neer met allerlei van jullie favoriete theesmaken. Vul aan met leuke lekkernijen en je maakt er in een handomdraai een echte high tea corner van. Voor de sfeer is het leuk om wat mooi en ouderwets servies te gebruiken. Hier hoef je niet perse grote investeringen voor te doen, kun je ook prima bij de kringloop winkel halen en na afloop weer terugbrengen (duurzaam trouwen  ecologische bruiloft!). Grote waterkokers / heet water dispensers hebben ze op de meeste feestlocaties wel staan. Zorg dat ze stevig en veilig worden neergezet, op de meeste bruiloften lopen ook kinderen rond en die zijn gek op al dat lekkers dat daar zo mooi klaarstaat. Naast de High tea corner past vaak ook nog wel een rieten mand met een paar mooie ouderwetse theedoeken erin waar je gasten het gebruikte servies weer in kunnen doen na gebruik. Een High tea corner is een mooi stijlelement op je bruiloft en geeft tegelijkertijd je gasten (en jezelf) de gelegenheid om onder het genot van een kopje thee en wat lekkers even bij te praten.

 

5. Je eigen snoepkraampje

In het verlengde van de high tea corner en in plaats van de klassieke bruidstaart zou je ook kunnen overwegen om allerlei van jullie favoriete lekkernijen neer te zetten. Als je dit leuk aankleedt en er een mooie plek voor reserveert geeft het gelijk een bijzonder sfeertje. Je eigen snoep winkeltje of ook wel candy station genoemd kan de hele middag gebruikt worden zodat je gasten lekker kunnen pakken waar ze zin in hebben. Of wanneer je hecht aan de traditie van het taartsnijden kun je in plaats van een vast moment waarop jullie samen de bruidstaart aansnijden, kiezen voor een vast moment waarop jullie samen het al dat lekkers onthullen. Bijvoorbeeld door een sierlijke sluier weg te halen, een rood of roze lintje door te knippen etc. etc. Een veel gezien maar leuk alternatief voor de bruidstaart zijn verder cupcakes. Kun je prima (laten) decoreren in jullie eigen stijl. Of bijv. voor de kids een eigen tafeltje erbij waar ze zelf in eigen tempo de cupcakes kunnen versieren? Slim en Jum jum!

 

6. Bruiloft tapas

Als alternatief voor het uitgebreide bruiloftsdiner kun je ook allerlei van je favoriete hapjes eten met je gasten. Geeft een lekker losse sfeer en ziet er vaak ook nog eens leuk uit op de tafel. Bijkomend voordeel hiervan is dat jullie vooraf ook al plezier kunnen hebben bij het bedenken van al jullie favoriete gerechtjes! Voor de creatievelingen onder ons een mooie gelegenheid om vooraf leuke kaartjes te maken die je bij de verschillende hapjes zet. En mocht je niet zo crea zijn, is het handiger om dit uit te besteden aan een vormgever of wellicht iemand in jullie familie of vriendenkring die handig hierin is. De hapjes kun je vooraf zelf klaarmaken of door vrienden / familie laten maken. Wel even checken of jullie beoogde feestlocatie de tapas methode OK vindt. Soms is het diner onderdeel van de prijs, maar wellicht kun je dan vragen of de feestlocatie (een deel van) jullie tapas zelf kan bereiden?

 

7. Laid back live muziek bij ontvangst van de avondgasten

Een leuke band kan precies de juiste sfeer geven aan jullie trouwfeest. Maar wanneer start de band met spelen? Je verwacht bijv. tussen 20.30 en 21.00 de avondgasten op de feestlocatie. Die wil je graag eerst persoonlijk welkom heten. Hoe doe je dat met de muziek; vaak is het niet zo handig als de live band dan al volop aan het feesten is. Maar de sfeer van live muziek is wel weer leuker en persoonlijker dan een playlistje opzetten. Dit dilemma is goed op te lossen door de live band te vragen om het feest te starten met een stukje (semi) akoestische en ingetogen live muziek. In bovenstaand voorbeeld bijv. tussen om 20.30 en 21.00. Kleine intieme nummers die best al wel een beetje kunnen swingen maar waarbij je de gasten tegelijkertijd ook kunt verwelkomen en echt even aandacht geven aan dat moment. Bovendien hebben je avondgasten bij aankomst dan niet het idee dat het feest al begonnen was. Band speelt wat laid back songs bijv. gezongen door bijv. de zangeres en zanger, met wat akoestische gitaar of piano erbij. Misschien kan zelfs wat percussie erbij op een cajon, geheel afhankelijk van jullie smaak. Zorgt voor een ontspannen en leuke sfeer. En als de meeste gasten dan binnen zijn, kan de coverband aftrappen en het grote feest echt beginnen. Met al je vrienden en familie erbij. Stijlvolle start en daarna barst het los. Party!

 

8. Festival bruiloft

Het wordt alweer een tijdje gedaan maar wij vinden het nog steeds een hele originele manier om je trouwfeest te vieren: een bruiloft in een festival setting! Hierbij huur je geen feestlocatie, maar ga je in plaats daarvan voor een buitenlocatie (camping of stuk privé grond) waar je een grote festival tent laat neerzetten. De gasten kunnen allemaal tot laat in de uurtjes blijven en daarna logeren in hun eigen tentje op het terrein. Dress code hoeft niet uber sjiek maar mag hier juist lekker hip en casual. De aankleding van het terrein kun je zelf met vrienden organiseren (pallets, vlaggetjes, hooibalen, kampvuur, tentjes, bloemen en grappige festival reclamebordjes). Of je geeft dit lekker uit handen aan anderen die dit al veel vaker gedaan hebben, een ervaren weddingplanner bijvoorbeeld. Voor eten en drinken kun je verschillende food trucks inhuren. Zorgt voor een leuke diversiteit aan eten en drinken en geeft een sfeertje dat perfect past op jullie festival bruiloft.

 

9. Liedje meezingen met de band!

Heel leuk en persoonlijk is natuurlijk een eigen liefdesserenade zingen voor je kersverse partner. En hoe doe je dat anno 2020? Inderdaad, samen met de band die hebt geregeld voor je feest! Vooraf stem je met de band af of het mogelijk is om een nummer mee te doen, welk nummer je graag wilt doen en wanneer op de avond (in welke set) je denkt dat dit het beste past. Kies je voor een rustig nummer, jullie favoriete song of juist een energiek dans nummer? Net als bij het kiezen van een openingsdans zijn er legio mogelijkheden en zolang jij je er maar goed bij voelt is er geen goed of fout. Stem alles vooraf goed met je band af, zorg dat jullie bijvoorbeeld exact dezelfde versie van een nummer ten gehore gaan brengen (een linkje naar Youtube of Spotify/Apple music helpt). En hoe zorg je dat je de band goed kunt horen tijdens het zingen (monitoring)? Stem af waar je op het podium het beste tot je recht komt etc. Met goede voorbereiding zul je zelf relaxter op het podium kunnen staan en je focus volledig kunnen leggen op het nummer en je partner. Het maakt voor je act dan eigenlijk niet eens heel veel uit of je goed kunt zingen of niet. Het feit dat jij dit durft en doet voor je partner zal gegarandeerd zorgen voor respect en groot enthousiasme / applaus bij je gasten en natuurlijk je partner zelf. En de band houdt deze surprise act natuurlijk nog even geheim...

 

10. Hippe sneakers op je bruiloft

Jullie willen vast stijlvolle kleding en schoenen dragen op het huwelijksfeest, maar op een gegeven moment is het gewoon tijd om te feesten. Dan kunnen je hakken en die nieuwe herenschoenen voor hem aardig in de weg zitten, wat jullie dans-moves niet altijd ten goede komt. Simpele oplossing hiervoor is om samen even schoenen te wisselen naar jullie speciaal hiervoor uitgezochte sneakers. Leuk ook om vooraf al samen op jacht te gaan. Gaan jullie voor matching sneakers? Voor sneakers die goed bij jullie outfit passen? Of juist voor hele speciale en opvallende sneakers? Maak er geen geheim van dat jullie lekker willen feesten, laat die sneakers maar zien; aantrekken en gaan!

 

Heb je nog vragen of ben je op zoek naar een coverband evt. met DJ die die graag met jullie meedenkt en alles tot in de details geregeld heeft? Neem dan gerust contact met ons op. Of vraag een vrijblijvende offerte aan.

Heb je dezelfde dag nog een vrijblijvend voorstel in je mailbox.

Superstar coverband

Welkom op het blog van Superstar coverband!

Wij hebben al vele gelegenheden mogen omtoveren tot knal party's. In dit blog delen wij graag onze passie voor mooie feesten en geven tips & tricks voor de organisatie van een super feest.

Coverband personeelsfeest bruiloft Leiderdorp
Ervaren coverband super feest Leiden
Band op verjaardag 40 jaar Haarlem
Coverband leukste liedjes Utrecht
DJ op bruiloft Oegstgeest

Verzoekjes voor specifieke artikelen / blogs vinden we altijd leuk, klik hier voor vragen.

PAST EEN BAND OP MIJN SPECIALE TROUWLOCATIE?  / WELKE OPENINGSDANS VOOR JE BRUILOFT? / TOP 10 ORIGINELE TROUWIDEEEN 2020 / ORIGINELE TROUWLOCATIES - 2019 / WAT KOST EEN COVERBAND? / HOE MAAK IK MIJN BRUILOFT NOG SPECIALER? / TROUWEN IN STIJL / SUPERSTAR CHECKLIST VOOR JE BRUILOFT / FESTIVAL BRUILOFTEN / 5 TIPS OM JE GASTEN OP DE DANSVLOER TE KRIJGEN

new-superstar-logo-okt-2016-1000x333-zwart-backdrop-hrs
leiden coverband bruiloft
new-superstar-logo-okt-2016-1000x333-zwart-backdrop-hrs